Hivatalos: Schumacher visszavonul

Michael Schumacher Suzukában bejelentette, a 2012-es szezon végén befejezi az F1-es pályafutását immáron második alkalommal.

article-2212681-1557F4D4000005DC-856_634x422.jpg


Azt követően, hogy a múlt héten kiderült, a hétszeres világbajnok helyére a jövő évben Lewis Hamilton kerül, Schumacher sajtótájékoztatót tartott és bejelentette, 21 éve tartó pályafutását véglegesen befejezi.

Döntéséről Schumacher elmondta: "Nem értük el céljainkat, de elégedett vagyok pályafutásommal. Szeretnék köszönetet mondani a  Mercedes-Benznek, a csapatnak, mérnökeimnek és szerelőimnek, amiért bíztak bennem. Szeretnék a szezon végére koncentrálni és élvezni veletek ezeket a versenyeket."

Schumacher hozzátette, elkezdte érezni, hogy energiája és elkötelezettsége kezd csökkenni, ahhoz képest, amikor 2006 végén visszavonult.

"Már régóta gondolkoztam ezen. Három évre kötöttünk szerződést, nehéz fenntartani a motivációt és az energiát - ez természetes ilyen korban már. Voltak kétségeim afelől, hogy végig kitart-e energiám. 2006-ban azt mondtam, kimerültem és most a vörös zónában vagyok. Nem tudom, van-e idő feltölteni őket, de örömmel várom a szabadságot. Nem neheztelek senkire. Más szavakkal, nagyszerű dolgokat értünk el... Most pontosan azt teszem, mint első alkalommal - 100 százalékosan arra koncentrálok, amit teszek."