A Ferrari már próbapadon nyúzza a V6 turbót

F1Ferrari_V6Turbo_1986_600.jpg

A Ferrari közölte, új, 2014-es erőforrása már a maranellói gyár próbapadján működik.


A Formula-1-es motorgyártó, a Renault és a Mercedes már valószínűleg megkezdte új erőforrásának tesztelését, a Ferrari motor- és elektronikai felelőse, Luca Marmorini elmondta, az olasz alakulat is előrehaladott munkálatokat folytat.

"Ez egy nagy kihívást jelentő időszak a motorgyártással foglalkozók számára" - közölte Marmorini. "A 2012-es erőforráson dolgozunk és a szezon hátralévő része nagyon fontos, de senki sem említi, hogy a 2013-as motorok beépítése nagy feladat lesz. Ugyanakkor ott a V6-os és az első V6-os már a próbapadon van. Ez egy érdekes projekt."

A 2014-es erőforrások gyökeresen másak lesznek mint a jelenlegi, 2006 óta használatban lévő V8-asok. Nyolc helyett csak hat hengeres lesz, a lökettérfogat 2.4 literről 1.6-ra csökken és a fordulatszám is 15000-re csökken 18000-ről. A legnagyobb különbség a turbófeltöltők visszatérése és az új erősebb energia visszanyerő rendszerek (ERS) használata lesz.

Az új erőforrás megépítésekor sokkal nagyobb szerepet kapnak az energia visszanyerő rendszerek. Míg a jelenleg használt KERS körönként csak 400 kJ energiát adhat le 60 kW-os (80,5 lóerős) maximális teljesítménnyel, az ERS 4 MJ-t, azaz tízszer annyit, ráadásul akár 120 kW-os (161 lóerős) teljesítmény mellett. Ez egyben azt is jelenti, hogy a versenyzők a jelenlegi 6,7 másodperc helyett ötször tovább, 33,3 másodpercig nyomhatják majd az ERS gombját. Külön trükkös, hogy ennek a 4 MJ-nak legfeljebb a felét, körönként 2 MJ-t lehet a fékezés közben felszabaduló energiából az MGUK-n keresztül visszatölteni az akkumulátorba; a maradékot vagy az előző körből kell megspórolni, vagy a turbina forgását hasznosító MGUH révén kell kinyerni.

A tervek szerint az 1.6 literes V6-os turbófeltöltős erőforrás az ERS-el a jelenlegi motor teljesítményét fogja hozni. A jelenlegi motor teljesítménye ugyan titkos adat, de a szakértők szerint a V8-as szívó motor megközelítőleg 700 lóerőt ad le és ehhez jön körönként 6,9 másodpercig a 80,5 lóerő. Az új motor teljesítményét 620-650 lóerőre becslik és ehhez jön a 161 lóerős ERS körönként 33,3 másodpercig. Ez összességében izgalmasabb versenyekhez vezethet, mivel a versenyzők az ERS használatakor egy gombnyomásra hirtelen 800-830 lóerőhöz jutnak, ami elég komoly kihívás lesz a versenyzőknek.