Zárt kerekek, vagy zárt pilótafülke lehet a megoldás?

Romain Grosjean Spaban elkövetett agyatlan manővere után egyre többen sürgetik a Formula 1-et, hogy növelje a biztonság színvonalát, mivel az koránt sem elfogadható.

7870808886_7f3jfbe8044_b.jpg

A zárt pilótafülke már Massa 2009-es balesete óta téma, de a bukókeret alkalmazása is felmerült lehetséges ötletként a pilótafülke védelmére.

A másik lehetséges megoldás a kerekek védelme, amivel meg lehet akadályozni, hogy a kocsik ráfussanak egymásra.

Mark Webber szerint mindegyik opciót meg kell vizsgálni, és az alapján dönteni.

„A fej védelme egy ellentmondásos téma” – magyarázta Webber. „A nyitott kerekes, nyitott pilótafülkés versenyzés az, amit a legtöbb pilóta csinálni akar. Rendkívüli precizitás szükségeltetik hozzá, és ezek a legjobb versenyautók a világon. Ezt nem akarjuk elveszíteni, ezt a döntést pedig szem előtt kell tartani.”

Webber szerint a kerékvédelem több balesetet el lehetne kerülni mint a zárt pilótafülkével.

„Szerintem sokkal fontosabb, hogy megakadályozzuk azt, hogy a kocsik a levegőbe emelkedhessenek, mivel ez sokkal gyakrabban fordul elő. A pilótafülkének történő ütközések sokkal ritkábbak, de ezt is nagyon komolyan kell venni. Mindkét esetben szerencsések voltunk, és mindannyian tudjuk, hogy egyszer elfogy a szerencse.”

A kerékvédelem nem lenne új dolog a formulaautózásban. Az IndyCar sorozat pont az idei szezon előtt vezette be és az ott gyakori elrepülős balesetek számát sikerült leredukálni néhány esetre, azok is kivétel nélkül sérülés nélkül értek véget.